Toksyna botulinowa

Leczenie toksyną botulinową – na czym polega?

Toksyna botulinowa Botoks Mediclinic MławaToksyna botulinowa typu A jest naturalnie występującym białkiem bakteryjnym. Niewielkie dawki tej substancji wstrzykiwane są pod skórę do mięśni poddawanych zabiegowi w celu zredukowania zmarszczek. Substancja ta blokuje impulsy nerwowe, umożliwiając rozluźnienie mięśni odpowiedzialnych za powstawanie zmarszczek. Inne funkcje nerwowe – takie jak wrażliwość skóry na dotyk – nie ulegają zmianie. Zabieg obejmuje 5 zastrzyków powyżej i między brwiami.

Jak długo trwa efekt działania toksyny botulinowej?

Pierwsze oznaki działania widoczne będą po 2-3 dniach po zabiegu. Efekt zastrzyków jest zawsze okresowy i utrzymuje się około 4 miesięcy, a czasem dłużej. Termin następnego zabiegu jest uzależniony od czasu utrzymywania się efektów poprzedniego zabiegu u indywidualnego pacjenta. Nie powinno się przeprowadzać kolejnych zabiegów częściej niż co 3 miesiące.

Przeciwskazania:

• ciąża
  • laktacja
  • choroby układu nerwowego
  • choroby układu mięśniowego
  • nadwrażliwość na składniki preparatu
  • zaburzenia krzepnięcia krwi

Skutki niepożądane toksyny botulinowej

Przeważnie jako reakcja w miejscu wstrzyknięcia, np. ból, dyskomfort, szczypanie lub zasinienie. Czasem występują także bóle głowy. Jeśli wystąpią jakiekolwiek skutki uboczne należy skontaktować się z lekarzem!